fbpx

[עושים פוליטיקה] הלכה למעשה: הקמת ש"ס

 



הורדת הפרק (mp3)

בפרק הזה נעסוק במפעל חייו הפוליטי של הרב עובדיה יוסף, הקמת ש״ס. מה עמד מאחורי הקמת המפלגה והאם היא עדיין מגשימה את יעודה.
יהיה איתנו ד״ר אבישי בן חיים, מחבר הספר ״מרן עובדיה יוסף, מנהיג בין הלכה לקבלה בין פוליטיקה למיסטיקה".

האזנה נעימה,
דפנה.


דף הבית של התכנית
רשימת תפוצה בדואר האלקטרוניiTunes | האפליקצייה שלנו לאנדרואיד | RSS Link | פייסבוק | טוויטר

 


 



You may also like...

7 Responses

  1. ליאת הגיב:

    התזה של בן חיים מעניינת מאוד והפרק הקודם על הלכותיו של הרב עובדיה יוסף היה בהחלט מאיר עיניים או פותח אוזניים… במקרה של פודקאסט. חשוב ללמוד את ש"ס. חשוב להבין את תרומתה לחברה הישראלית. חשוב להבין את המהפכה שהיא מציעה, רעיונית או אחרת. יחד עם זאת, בן חיים מתפקד כאידיאולוג ולא כהיסטוריון. קצת ריסון עצמי, היה מאפשר להוביל את התזה בצורה טובה יותר. כמו כן, הוא לא התמודד היטב עם שאלות של דפנה ליאל. על המקום של ש"ס היום. על התפקיד שלה היום בחברה הישראלית. על קואליציות שלה עם תפיסות חילוניות של מזרחיות. למשל, היכן החיבור עם מזרחיות אחרת, כמו מחאת הפנתרים השחורים. הצורך לתפקד כאידאולוג פיספס עומק ונקודות שהיו יכולות להיות מעניינות יותר. חבל. ממש אבל חבל. כי בשלב מסויים זה לא שכנע ולא אתגר אינטלקטואלית אלא רק עיצבן.

  2. ליאת הגיב:

    כשהיסטוריה הופכת למיתולוגיה. התזה של בן חיים מעניינת מאוד והפרק הקודם על הלכותיו של הרב עובדיה יוסף היה בהחלט מאיר עיניים או פותח אוזניים… במקרה של פודקאסט. חשוב ללמוד את ש"ס. חשוב להבין את תרומתה לחברה הישראלית. חשוב להבין את המהפכה שהיא מציעה, רעיונית או אחרת. יחד עם זאת, בן חיים מתפקד כאידיאולוג ולא כהיסטוריון. קצת ריסון עצמי, היה מאפשר להוביל את התזה בצורה טובה יותר. כמו כן, הוא לא התמודד היטב עם שאלות של דפנה ליאל. על המקום של ש"ס היום. על התפקיד שלה היום בחברה הישראלית. על קואליציות שלה עם תפיסות חילוניות של מזרחיות. למשל, היכן החיבור עם מזרחיות אחרת, כמו מחאת הפנתרים השחורים. הצורך לתפקד כאידאולוג פיספס עומק ונקודות שהיו יכולות להיות מעניינות יותר. חבל. ממש אבל חבל. כי בשלב מסויים זה לא שכנע ולא אתגר אינטלקטואלית אלא רק עיצבן.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    המקרה של היסטוריה שהופך למיתולוגיה. היו חלקים מרתקים שגלשו לפרופוגנדה. חבל. קצת ריסון עצמי היתה מאפשר הכלה טובה של הרתזות של בן חיים.

  4. משה זוכמיר הגיב:

    מה קרה? התוכנית הזו והקודמת הפכו למדור פירסומי? בתור עיתונאית מנוסה הצפייה היא שלא תתני לאורח ללהג ולקשקש ולמכור את הסחורה המפוקפקת שלו בצורה כזו. היה הרבה מקום לכך שתעמתי אותו עם העובדות ועם הפער בין התיאור שנתן עם המציאות (על מנהיג קיצוני מלא שנאה ולא חכם, על מפלגה מושחתת ופלגנית, על ניסיון להחזיק את המאמינים העוורים שלהם בחשכה וכ"ו) אבל מה ששמענו היה כמה משפטים עמומים ומתן פלטפורמה למסיונר עיוור למכור את המרכולת שלו לקהל הצופים. זו היתה נקודת שפל בתוכנית שלך אשר בד"כ מנסה לתת תמונה יותר מלאה ועיתונאות יותר רצינית.

  5. מתן הגיב:

    פרק מעניין, אבל מאחר ששמעתי אותו בלי לשמוע את החצי הקודם, לקחו לי איזה 10-5 דקות להיכנס לקצב של הפרק – כדאי פעם הבאה כשמחלקים פרק לשניים לתת הקדמה קצת יותר ארוכה עבור מי שפספס את החצי הקודם.

  6. נעם הגיב:

    מילא 'רמיסת ש"ס' ואריה דרעי צדיק. לי מהדהד בראש איזה שם. אלי ישי. זהו. קשור באיזו צורה לש"ס. לא? מותר לדבר עליו או הוא מוקצה?

  7. שי שלום הגיב:

    פרק מקומם. הפרק הקודם כבר התיש באמצעו עם כל הדיבור העדתי, אבל מילא, אני לא חייב להסכים עם כל דבר. היה שווה בשביל להכיר את עובדיה יוסף מעבר לצדדים הפופוליסטיים.

    הפעם זה ממש מקומם. להשתלח בצורה כזו בכל מי שהוא לא ש"ס.
    איך אתם נותנים במה לאמירות חוזרות ונשנות כמו "תפרו תיק לכל השסניקים" בלי שהדובר מספק הוכחות? ולא, והוכחות כמו "הם צברו כוח אז חיפשו איך להוריד אותם" זו לא הוכחה.

    המהפכה של ש"ס לא הצליחה בגלל תגובה אלימה של שאר החברה הישראלית? אולי המהפכה לא הצליחה כי מנהיגיה עסקו בעצמם יותר משדאגו לציבור שלהם. אולי כי כבר אין באמת צורך במפלגה עדתית?
    והיה גם את הניכוס המוחלט לש"ס של כמעט כל התקדמות של מזרחי בישראל. כאילו התנועה המזרחית והשיח על מזרחיות לא התחילו הרבה לפני ש"ס. מה כבר עשתה ש"ס למען הציבור המזרחי? מפלגות "אשכנזיות-חילוניות" אחרות עשו הרבה יותר. הדבר העיקרי שאפשר לזקוף לזכות ש"ס זו התרומה שלה להעלאת הנושא לשיח.

    מפליא אותי איך אדם משכיל יכול לבוא עם היסקים כאלה בלי לפקפק בדברים שהוא אומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.