[עושים תנ"ך] סיפור אהבה בשלושה חלקים – חלק ב': דוד ומיכל.

הורדת הפרק (mp3)

התנ"ך אינו כתוב כרומן וגם לא כתסריט טלנובלה. למרות זאת, ניתן למצוא בו לא מעט סיפורי זוגיות, או אם תרצו – סיפורי אהבה ויחסים. האם יכולה בכלל להתקיים אהבה במערכת המבוססת על השיטה הפטריארכלית? כיצד המקרא מציג את האהבה ומערכות הזוגיות? בחלק השני בסדרה אני מארח את ד"ר אהובה אשמן מאוניברסיטת ת"א. בפרק נבחן את הזוגיות בין דויד למיכל – מיכל אוהבת את דויד, כך נכתב בפירוש. אך האם האהבה הדדית? כיצד מצייר הסופר המקראי את דמותה של מיכל הנסיכה המאוהבת אל מול דמותה של מיכל המלכה בערוב ימיה.
האזנה נעימה,
יותם

עושים תנ"ך יוצאים לשטח – 5.4 עיר דוד ירושלים, ההרשמה כאן!


רשימת הפרקים המלאה
הרשמה לפודקאסט:
רשימת התפוצה בדוא"ל | iTunes | אפליקצייה לאנדרואיד | RSS Link | פייסבוק | טוויטר

You may also like...

2 Responses

  1. אייל יאיר הגיב:

    אני בעקרון אוהב את עושים תנך. אבל הפרק הזה הוא פיקשוש. מתפלספים על מילים ודקויות לא רלוונטיות. מה בדיוק אמר או לא אמר דוד למיכל בלילה שבו ברח משאול, או מה בדיוק אמרה מיכל לדוד בחדרי חדרים. הרי הכל סיפורים שמישהו כתב מבלי שהוא באמת היה שם ולא באמת שמע את מה שנאמר בין בעל לאשתו באמצע הלילה בחדר השינה שלהם. בכלל, התנך הוא לא רומן ואין לו כוונה לתעד בדיוק מה אמרה אשה לבעלה ובאילו מילות אהבה הם השתמשו זה כלפי זו. אתם מחטיאים את המטרה. מנסים לתאר את התנך כאילו הוא רומן – אבל הוא לא. הדברים נכתבו על ידי מאן דהוא גזיליון שנים אחרי שהם קרו, והסופר המקראי מביא סיפור מקוצר (שהוא אולי בכלל פולקלור עממי). אני לא מבין לאיזו צורך מתפלספים על כל מילה ומילה, ואיזו מילה נאמרה או לא. הפרקים הכי מענינים זה שאתם מביאים את הסיפורים בקונטקסט ההיסטורי של התקופה, בהשוואה לעדויות ולידוע על עמים אחרים באותה תקופה, ולא מנתחים סיפור כאילו הוא יצירה ספרותית שצריך לנתח לבחינת הבגרות.
    אגב, דוקא אהבתי את הניתוחים של ליאורה רויד. חבל שהורדתם אותה.

  2. יעקב הגיב:

    עם כל הכבוד לפמיניזם, כל הניתוח הפמיניסטי לסיפורי תנ"ך פמיניסטיים כאשר התנ"ך הוא מצ'ואיסטי ברור הוא הזוי ובעיקר משעמם מאד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.