fbpx

לא פשוט להיות אלוהים.

World of Warcraft, משחק התפקידים מרובה המשתתפים הגדול ביותר בהיסטוריה, הוא פרוייקט טכנולוגי אדיר ומעורר השתאות. בעולם הוירטואלי של WoW מסתובבים, נלחמים, מגלים ומדברים למעלה מ-11 מיליון איש, מה שהופך את המשחק למדינה גדולה יותר מיוון, בלגיה, שבדיה ואחרות.
לאחרונה הציגו כמה מנהלים של חברת Blizzard את גלגלי השיניים שמסתובבים מאחורי הקלעים של המשחק הגדול הזה. הנה כמה נקודות מעניינות:

-כ-4600 איש עומלים על פיתוחו של WoW.
-מעל 13,000 שרתים מריצים את המשחק. שטח האחסון שעליהם הוא 1.3 פטה-בייט ('פטה' זה אלף 'טרה'. 'טרה' זה אלף 'גיגה'. בקיצור, המון).
-מחלקת הגרפיקה בנתה כמיליון וחצי עצמים (כלי נשק, תפאורה וכו').
-ישנם כ-40,000 דמויות ממוחשבות (NPC).
-בליזארד מחזיקה 2 היסטוריונים במשרה מלאה כדי לעקוב אחרי המיתולוגיה המפותלת של היקום הדימיוני.
-מחלקת בקרת האיכות גילתה ותיקנה כ-180,000 באגים.
-בכל עדכון (Patch) למשחק נשלחים 4.7 פטה-בייט של מידע אל השחקנים. כל עדכון כזה חייב להיות מופץ בעשר שפות שונות- תעשו את החשבון לבד.

כאמור, פרוייקט מורכב מאין כמותו- ועדיין, כמעט ולא שומעים על תקלות קשות או מהותיות. אפשר להוריד את הכובע בפני המנהלים של בליזארד, אני חושב.
נשתמע,
רן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.